فارسی
کتابها
- انجیل یوحنا (1972)، تهران: انجمن کتاب مقدس.
- استراترن، پل (1379)،آشنایی با آکوئیناس، چ اول،ترجمۀ شهرامحمزهای،تهران: نشرمرکز.
- آکوئینی،توماس (1382)، در باب هستی و ذات،چ اول،ترجمۀ فروزان راسخی،تهران: نشر معاصر.
- مایکل برسفورد فاستر و همکاران(1385)،خداوندان اندیشۀ سیاسی، چ اول،ج 1، ترجمۀ جواد شیخ الاسلامی،تهران:نشر سپهر.
- جاوید، محمدجواد (1388)، نظریۀ نسبیت در حقوق شهروندی؛تحلیلی مبتنی بر اطلاق در حقوق طبیعی، چ اول، تهران: گرایش.
- ------------ (1392)، نقد مبانی فلسفی حقوق بشر، چ اول، ج2، تهران: مخاطب
- رد هد، برایان (1373)،اندیشۀ سیاسی از افلاطون تا ناتو، چ اول، ترجمۀ مرتضی کاخی و اکبرافسری،تهران: نشر آگه.
- روسو،ژان ژاک (1352)، قرارداد اجتماعی یا اصول حقوق اساسی، چ دوم، ترجمۀ م. کیا،تهران: گنجینه.
- ژیلسون، اتین (1384)،تومیسم: درآمدی بر فلسفۀ قدیمی توماس آکوئینی، چ اول، ترجمۀ ضیاءالدیندهشیری،تهران: حکمت.
- طباطبایی، جواد (1381)، مفهوم ولایت مطلقه در اندیشههای سیاسی سدههای میانه،چ دوم، تهران: نگاه معاصر.
- قاسمی پطرودی، مجید (1392) حکومت دینی در اندیشۀ سیاسی توماس آکوئیناس و امام خمینی (ره)،تهران: نشر عروج.
- قاضی، ابوالفضل (1375)،گفتارهایی در حقوق عمومی،چ اول، تهران: دادگستر.
- کاپلستون، فردریک (1387)، تاریخ فلسفه، ترجمۀ ابراهیم دادجو، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
-هاشمی، محمد(1392)،حقوق اساسی و ساختارهای سیاسی، چ دوم، تهران: میزان.
- هیدن، پاتریک (1392)، فلسفۀ حقوق بشر،ترجمۀ مهدی یوسفی،رضا علیمیرزایی،تهران: مخاطب.
مقالات
- اکبری، رضا (1388)، تصویر زندگی پس از مرگ در فلسفۀ ابن سینا، دوفصلنامۀ فلسفه و کلام اسلامی، دفتر 1، 27-11.
- اکبریان، رضا و فاضلی، علیرضا(1389)، نبوت طبیعی از دیدگاه آکوئیناس و ابن سینا، فلسفۀ دین،سال هفتم، ش پنجم، 86-63 .
- اکبریمطلق، جواد و شمالی، محمدعلی(1391)،ارزشمندی عمل در ترازوی ایمان از منظر اسلام و مسیحیّت، معرفت ادیان، ش سوم،28-7 .
- امیری، مصطفی (1389)،قدیس توماس آکوئیناس : زندگی و دوران، کتاب ماه فلسفه،ش33، 11-1.
- اهلسرمدی، نفیسه (1390)، معرفتشناسی توماس آکوئیناس و نقش خداوند در آن،معرفت، ش 166، 115-103.
- ترانوی، نوت (1377)،زندگی و اندیشۀ قدیس توماس آکوئیناس، ترجمۀ همایون همتی،نامۀ فلسفه، ش4، 178-153.
- چیتفروش، سجاد (1388)،جایگاه عقل و وحی در فلسفۀ سیاسی توماس آکوئیناس، رهآورد سیاسی، ش24، 118- 107.
- حقیقت، لاله و کاکایی، قاسم(1383)،ایمان از دیدگاه توماس آکوئیناس،مقالات و بررسیها، ش76، 160-133.
- خادمی، عینالله (1389)، سعادت از نظر ابنسینا، فلسفۀ دین، سال هفتم، ش5، 140- 113.
- دیویس، برایان (1389)، خدا در اندیشۀ توماس آکوئیناس، ترجمۀ امیر یوسفی،کتاب ماه فلسفه، ش 33، 110-103.
- ذبیحی، محمد و ایرجینیا، اعظم (1388)،صفات الهی از نگاه ابنسینا و توماس آکوئیناس،فلسفۀ دین، سال ششم، ش دوم، 57-29.
- ذهبی، عباس (1383)، ساختار برهان سینوی و نقد و بررسی ادلۀ آن، مقالات و بررسیها، دفتر 75، 199-179.
- رهایی، سعید (1390)، نقدی بر تئوری کلسن از حقوق بینالملل براساس آموختههای معرفتشناسانۀ او از کانت، حقوق تطبیقی، ش 1، 57-8.
- شفیعی قهفرخی، امید (1390)، رابطۀ دین و دولت در اندیشۀ توماس آکوئیناس، رهآورد سیاسی، ش31، 112-89 .
- شهابی، مهدی و چراغی، ولیالله (1390)، جستاری در اندیشۀ حقوقی هانس کلسن، دوفصلنامۀ علمی تخصصی علامه، سال یازدهم، ش32، 57-25.
- صادقی، محسن (1385)، جستاری نقادانه در اندیشههای هانس کلسن، مجلۀ دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی، ش 74، 264-247.
- طالبی، محمدحسین (1390)، نقد و بررسی آموزۀ قانون طبیعی از آغاز مسیحیّت تا پایان قرون میانه،مجلۀ حکومت اسلامی،ش اول، 88-62.
- طباطبایی، مرتضی و دیباجی، محمدعلی (1390)،فضیلت در نگاه ارسطو و توماس آکوئیناس،معرفت اخلاقی،سال سوم، ش 1، 19-5 .
- کاکایی،قاسم و رحمانی، منصوره (1389)، مقایسه و نقد براهین اثبات وجود خدا از منظر ملاصدرا و آکوئیناس،الهیات تطبیقی،سال اول، ش چهارم، 18-1.
- کنی، آنتونی(1389)،جایگاه عقل و تخیل در دستگاه معرفتی توماس آکوئیناس، ترجمۀ مصطفی امیری،کتاب ماه فلسفه، ش33، 103-91.
- کوششی، پریش (1389)،رابطۀ ایمان و فضیلت از دیدگاه توماس آکوئیناس،کتاب ماه فلسفه،ش33، 78-83 .
- مجیدی،حسن (1385)،عقلانیت در مبادی و غایات نظریۀ سیاسی آکوئیناس،مجلۀ دانشکدۀ علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان،سال 18، ش2، 170-143.
- مجیدی،حسنوشفیعی، امید (1391)،مقایسۀ رابطۀ دین و دولت در اندیشۀ ابن رشد و آکوئیناس، دوفصلنامۀ دانش سیاسی، سال هشتم،ش اول، 161-127 .
- معصومیزارع، هادی(1390)، بررسی اقسام قانون و نقش آن در تحدید قدرت سیاسی در اندیشۀ آکوئیناس،نشریۀ معرفت، ش169، 76-61 .
- مفتاح، احمدرضا (1391)،مفهوم ایمان کاتولیک با تکیه برا آرای آوگوستین و توماس آکوئیناس،فصلنامۀ دانشگاه قم،سال سیزدهم، ش سوم، 229-149.
- مقامی،امیر (1389)، بازخوانی یگانهانگاری و دوگانهانگاری در پرتو دیدگاههای کلسن، هارت و هگل، بررسیهای حقوق بینالملل، 200-181.
- منتقمی، فروزان مصطفی و خزاعی،زهرا (1390)،محبت، فضیلت برتر در اندیشۀ اخلاقی توماس آکوئیناس، فصلنامۀ اخلاق،سال اول ش3، 196-171.
انگلیسی
-Aquinas, Thomas. (2006). Summa Theologica, Part I (Prima Pars). Gutenberg eBook,online at www.gutenberg.org.
-Aquinas, Thomas. (2006). Summa Theologica, Part I-II(Pars Prima Secundae). Gutenberg eBook,online at www.gutenberg.org.
-Aquinas, Thomas. (2006). Summa Theologica, Part II-II (Secunda). Gutenberg eBook,online at www.gutenberg.org.
- Lawler, Augustine, P., & Mahoney, D. J. (2010). Saint Thomas and Political Science Introduction. Perspectives on Political Science , 26 (2), 69-69.
- Schwartz, Daniel (2009) Aquinas, Aristotle, and the Promise of the Common Good, British Journal for the History of Philosophy, 17:1, 207-210.
-Fortin, E. L. (2010). Thomas Aquinas as a Political Thinker. Perspectives on Political Science , 26 (2), 92-96.
- Duke George (2014) Aristotle and the Authoritativeness of Politikē, British Journal for the History of Philosophy, 22:4, 631-654.
-Gorman, Ryan. (2010). War and the Virtues in Aquinas's Ethical Thought. Journal of Military Ethics , 9 (3), 245-261.
-Guerra, M. D. (2010). Beyond Natural Law Talk: Politics and Prudence in St. Thomas Aquinas's On Kingship. Perspectives on Political Science , 31 (2), 9-14.
-James V. Schall S.J. (1997) The Uniqueness of the Political Philosophy of Thomas Aquinas, Perspectives on Political Science, 26:2, 85-91.
- Bradizza, Luigi (2013) Plato's Political Puzzle, Perspectives on Political Science, 42:1, 8-14.
- D. Breidenbach, Michael & McCormick, William (2015) Aquinas on Tyranny, Resistance, and the End of Politics, Perspectives on Political Science, 44:1, 10-17.
-Reichberg, G. M. (2010). Thomas Aquinas on Military Prudence. Journal of Military Ethics , 9 (3), 262-275.
- Brooks, Thom (2006) Knowledge and Power in Plato’s Political Thought, International Journal of Philosophical Studies, 14:1, 51-77.
سایت اینترنتی :